Wednesday, January 20, 2010

non

ya..
aku sangkakan hidup itu mudah..
aku sangkakan,jika ku pilih jalan yg ini,hidup aku pasti mudah
pasti tenang
pasti aman

pasti segala dugaan mampu aku lalui
pasti semakin cinta

tapi aku lupa..
lupa pada musuh yg itu
yang tak nampak dek mata
yang tak sedar dek akal

tika aku mula mengorak langkah yang besar..
tiba tiba aku jatuh..
kenangan lama mengusik hati

berat.sesak.tak mampu.
tapi apakah aku menyangka yang syurga itu mudah?

"Adakah kamu mengira bahawa kamu akan memasuki syurga sedangkan kamu belum menerima dugaan seperti orang-orang mu'min yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa mala petaka dan kesusahan dan mereka telah digoncangkan ketakutan sehingga RasuluLlah dan orang-orang mu'min bersamanya berkata; Bilakah tibanya pertolongan daripada Allah? Ingatlah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat." [2:214]

berlalu lah pergi wahai dugaan..
kembalilah wahai semangat
kembalilah wahai cinta
ini hanya dugaan rasa
syurga menanti mu disana

----final starting next week.2papers.another week,6paper in a row for 3days.doakan aku

2 comments:

a moslem from...... said...

gudlak...

Anonymous said...

I miss u. really miss u. tak sempat nak balas email lagi. Awal sem, agak kelam kabut nak susun atur itu dan ini.

Allahumma, permudahkan sahabatku ini menghadapi peperiksaan dunya.

Ganbatte ni best student Kanazawa!!!! hehe. Rabbi yassir wa la tua'assir

- i'm yours - hueh