Monday, May 17, 2010

its never easy to change

u know what?

Iblis berkata: Oleh kerana Engkau (wahai Tuhan) menyebabkan daku tersesat (maka) demi sesungguhnya aku akan mengambil tempat menghalangi mereka (dari menjalani) jalanMu yang lurus; Kemudian aku datangi mereka, dari hadapan mereka serta dari belakang mereka, dan dari kanan mereka serta dari kiri mereka dan Engkau tidak akan dapati kebanyakan mereka bersyukur. (7:16-17)

...Serta Tuhan mereka menyeru mereka: Bukankah Aku telah melarang kamu berdua dari pokok itu dan Aku katakan kepada kamu, bahawa Syaitan itu adalah musuh kamu yang nyata? (7:22)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

kalau bawak motor...depan ada road block....kita tahu depan tu ada road block
kita langgar jugak road block...
bila kene tangkap,sapa yang bodoh????sori kalau kasar


sama mcm sekarang...
we are in this so called journey of life...
kita tahu depan ada syurga dan neraka..
tapi kite redah jugak jalan ke neraka...
skarang siapa yg bijak?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hampir-hampir ia pecah berkecai-kecai kerana kuat marahnya. Tiap-tiap kali dicampakkan ke dalamnya sekumpulan besar (dari orang kafir), bertanyalah penjaga-penjaga Neraka itu kepada mereka: Tidakkah kamu pernah didatangi seorang Rasul pemberi ingatan dan amaran (di dunia dahulu)? (67:8)



carilah pemberi peringtan..
dampingi mereka..
mereka mungkin bukan guru,mungkin bukan ustazah..
tapi mereka lah sahabt sahabt..
yg mengingat ketika alpa.yg menarik ketika di tarik syaitan..

untuk semua sahabt sahabt...
thank you for being there always.dulu,kini selamanya...
tanpa kamu aku bukan aku yg sekarang...
siapa aku yg sekarang?

No comments: