Monday, January 16, 2012

it`s hard but the ending is sweet.kitto!

ya Allah

bantu aku untuk memilih kerana Mu
bantu aku mencintai mereka yg aku cinta kerana Mu
bantu aku untuk meminta bantuan kepada mereka kerana Mu
bukan kerana selain dari Mu

kerana..aku khuatir..
jika aku memilih kerana makhluk Mu,

aku khuatir saat aku kehilangannya,
maka aku akan kehilangan segala galanya


tapi aku yakin dengan sebenar benar yakin
jika aku mmilih kerana Mu,

saat aku kehilangan makhluk mu
mahupun seluruh isi dunia
aku yakin ,aku masih memiliki Engkau ya ALLAH..
kekuatan atas segala kekuatan di dunia..

dan yang pasti..permulaan itu payah.tetapi akhirnya itu bahagia.
permulaan itu jenuh,penuh perit dan kesusahan
tp akhirnya pasti,jika berbuat segalanya demi Mu..

Mengapa Kami tidak akan bertawakkal kepada Allah padahal Dia telah menunjukkan jalan kepada kami, dan kami sungguh-sungguh akan bersabar terhadap gangguan-gangguan yang kamu lakukan kepada kami. Dan hanya kepada Allah saja orang-orang yang bertawakkal itu berserah diri". (14:12) 

No comments: