Monday, January 2, 2012

KT2011

subhanllah walhamdulillah allahuakbar
spend almost 10days bermusafir
with ALLAH`s help i`m at home now

I learned a lot of thing.a lot of thing.i really mean it

before i started the journey,i wish to ALLAh secretly that i want to learn how to be tawadu`
i really want to learn how to be humble
i really want to learn how to look up to people who are younger than me

and ALLAH as usual never failed to grand my wish.
(doa org musafir kan makbulkan..ALLAH yg kate.ALLAH kate kite akan dpt ape yg kite niatkan kan..ALAH juga yg kate..jd saya yakin aje!=) )

dan pada 30hb malam..31hb pagi..dgn kerdilnya saya merasai tarbiah ALLAH
direct.direct dr manusia2 yg jauh lebih muda
ALLAHuakbar.that`s the only word i could say and say and say

KT 2011sebelum dan selepas..semasa..penuh dgn tarbiah
bukan pengisian itu yg mentarbiah diri tp..kampung itu,masyarakatnye,suasana nya,dan adik2 serta ahli rumah yg ceria itu yg mentarbiah diri..
dan salam tangan itu.yg bersama 3tahun disisi tapi sedikit sekali kite berbicara kan..
jauh di sudut hati saya tahu akhirnye,masih ada tempt utk mengisi..
baki 3bulan,utk mengcover cerita kite 3tahun ini.ya ALLAh grand us chances!

semoga ALLAH thabatkan saya dan mereka seperti thabatnya ustazah
semoga sy dpt jadi tawadu` sperti dia
menajdi hebat dan gagahnya berdiri menegakkan kalimah ALLAH..

without fail.

oh ALLAh that`s the only wish i have.

tarbiyyah bukan segala galanya..
tapi segala galanya bermula dgn tarbiah ini..
sekali saya melepaskan diri dari kabilah ini..
sangat itu sy tahu bhw saya telah mebenarkan diri bersama kabilah jahiliyyah..
semoga thabat.

No comments: