Monday, October 11, 2010

mimpi..

mimpi,dreams,..ahlam..
saya ada kenal seorang kawan ni.kawan?sahabat.
antara sahabt yg saya paling sayang mungkin..

dia..tidak pernah lekang dengan perkataan mimpi.
segalanya bemula dengan mimpi...
dream big...
dan mcm2 la lagi...
sebelum ni saya selalu perlekehkan.sudah2 la tu..sampai bila nk bermimpi?
it`s time to work n work n work.not dreams.
sebab mimpi bisa jadi racun andai tak tercapai..

tapi saya silap.saya lupa.i was a big dreamer once.i dreamt a lot.

saya bermimpi menjadi angkasawan,bermimpi menjadi  pekerja di NASA
ataupun bermimpi menjadi professor dan researcher.sambil pungut lumut di longkang dan bermimpi ada org kerdil yg akan saya jumpai
bermimpi berjalan2 di uk,atau pun jepun sebab sambung belajar
bermimpi mempunyai duit yg banyak untuk beli apa shaja
bermimpi dan terus bermimpi.sedangkan saya baru drjah 6.

tiba2 saya dapat 4a 1 c untuk upsr.tapi ajaib.untuk seorng budak kecil,mimpi saya seolah2 masih ada dan mampu dicapai walaupun permulaannya sudah hancur dgn result yg xbest.

dan saya teruskan bermimpi.tapi semakin meningkat dewasa,saya semakin takut bermimpi...kerana masa silam,bermimpi untuk 5a tp dpt 4a 1c sgt menghantui..

ok.to cut it short...hampir 70% mimpi saya di masa kecil menjadi kenyataan.
i thank no other but ALLAH and my parents.
i`ve walked in uk.i`m in japan.i`m doing research tentang rumpai(adik badik lumut la lebih kurng)
i own my own money dan mampu untuk membeli jika mahu.
cuma..saya bukan angkasawan.ok get real!
but i might be one kalau xkawen n tibe2 ade pencarian angkasawan wanita?hehe joking

tapi...saya sudah semakin lupa untuk bermimpi.dan hanya berani bermain dengan realiti.

and to be honest,when i stop dreaming,i stop working that hard to achieve my dreams because i have non.
i just work n work n work,without a big dream.
if i have one,i think,it`s not impossible to get top10.it`s just the matter of how hard i`ve work for it.
(bukan riak di sini tp maksudnye anything is possible)

but yes.
i know why GOD make me stop dreaming from my last dream that is to receive monbu
sebab,kalau saya terus bermimpi,mustahil saya akan berjumpa dengan jalan INI.
kerana saya memang akan mahu apa yg saya mimpikan.selagi berada di bawah usaha saya.

thank you ALLAH.i never know why did u choose me.n i hope i will always be the choosen one..

and i want to continue dreaming...that is...in this road...
i know some would have known.
i`ll do anything for my dream.i`m sorry if that will hurt u.

insya ALLAH..tapi mimpi kali ini bukan main2..bukan seperti mimpi lama yg mudah dicapai.

semoga ALLAH redha,dan jumpa kan kita dengan mimpi teakhir di antara semua mimpi dan harapan..

iaitu syahid di jalan Nya....

bermimpi lah..
bukan sebesar mana mimpi itu yang penting..
tetapi sehebat mana kamu untuk mencapai mimpi itu..
-dr filem sang pemimpi-
*a must watch movie.sambungn selepas laskar plangi.i`m getting in love with bhs indonesia hehe boleh tgk di youtube

1 comment:

Anonymous said...

owh ade smbgn ek pas laskar plngi..mst tgk nih!! nway miss u sap