Tuesday, December 16, 2008

aku manusia

Wahai orang-orang yang beriman!jauhilah banyak dari PRASANGKA, sesungguhnya sebagian prasangka itu dosa, dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain, dan janganlah ada di antara kamu yang menggunjing sebagian yang lain.Apakah ada di antara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati?tentu kamu merasa jijik.dan bertakwalah kepada ALLAH, sungguh ALLAH maha penerima taubat dan maha penyayang.. 49:12

aku terjumpa ayat ni..bukan aku cari..

terjumpa di kala prasangka hebat menguasai hati..

kawan...kalau kau tahu siapa kau..terangkan la kat aku..

kenapa pade aku,kau nafikan bila di tanya??walhal ape yang aku tanye tu terbukti kesahihannya..

kenape..

nak je aku ym dan tny ym to ym...tp ntah..untuk kali ini aku x kuat...

dah dua kawan aku ym semate2 supaya di nasihatkan hati ini agar jgn sangke ape2..huhuh

aku manusia..maaf ye kawan..aku cube lagi untuk berprasangka baik..

*kami dh ok!alhamdulillah..

1 comment:

~thirasaufee~ said...
This comment has been removed by a blog administrator.