Wednesday, July 29, 2009

tiba2 je terfikir

dulu,aku ade seorang kawan..eh bukn dulu,skang pun die kawan aku,indeed,among my very best friend...

orangnye cun,jgn kate laki,aku yg first time jumpe pon mcm..oh cntiknye minah ni.dh la suare sedap.n senpoi,xlembut2 ke ape ke kan..dulu die sgt la lain dengan yg sekrang...xyah la cite kisah dulu

tapi die dah berubah,bole ckp 100peratus!!wajah xla..

die sanggup tukar phone untuk xnk ade contact ngn mane2 lelaki(org cun,biase ler~)
pakaian memang zen zen chigau..die sanggup buang semua baju2 tshirt pendek die dulu
eh byk la..mls lak aku nk elaborate semua..

lalu,aku yg dulu baik(perasan),yg mane aku rase diri aku ni xde la jahat nau,tp xde la alim nau,pon xberubah tahap tu..aku tny die satu soalan..s****..klo kita nk berubah,kita nak start yang mana dlu?


baju dlu ke?
akhlak dlu ke?
bacaan tajwid dulu ke?
xbergossip dulu ke?
banyak2 kan solat sunat dulu ke?

die ckp..

solat jaga pada awal waktu..


nmpk senang,aku try buat..masya ALLAH

syaitan tahap kuase due.pemalas gila..

tapi once ko dh dapat rentak,insya ALLAH,ALLAH mudahkan..
tapi perlu istiqamah,dan itu pun salah satu yg perlukan kesabaran

aku tabik la member aku ni,istiqamah dari dlu.xkesah la kawan2 nk pelik sbb die dlu sexy sket,tibe2 jumpe lagi dh bertudung labuh ,budak2 laki dah xdpt kontek die n mcm kera sumbang lak sbb nk jauhkan diri dr org..xpenah die kesah ape org fikir..

so kesimpulan pembebelan..

kalau ko rase nk berubah jadi baik.tapi x tahu nk start tang mana..

mulakan dengan solat,jagalah waktu solat,xperlu tambah amalan sunat banyak2 kalau solat fardhu pun x terjaga lagi kan..aku la tu..

1 comment:

pooja said...

btol, susah gile nk jage solat awal waktu. jgn kate awal waktu, ak kadang2 nk jage solat pon susah. terlepas memnjg.

kadang2, bile tibe time semangat gile nk jage solat awal waktu, tibe2 ade aje halangn nye.

cth; pergi men snowbod. kite da semngt nk semyg, tp bile terkengkn nk kene bukak kasut, amik wuduk sume, tetibe tak jadi, tros nk tunggu giri2 zohor ngan asar. leh semyg sekali tros.

ish. mmg ssh.