Monday, January 5, 2009

xtau nak tulis ape tp nk tulis

dh tau pasal palestine?confirm la sume dh tau..
dah doa untuk mereka?
jujur aku cakap tgh ralit2 doa untuk diri,kadang2 aku terlupe...
siap kene ingt awal2.sap!mule2 doa untuk depa baru doa untuk aku..

jdnya bagaimana?
sejauh mane aku merasai deritanya mereka?

kalau nak cakap memikirkan,aku rase semua orang sedang berpk..
ape yang terbaik bole mereka lakukan..
tp berfikir saja tanpa tindakan,takde gunenye..


tgh2 type tibe2 aku merewang g mane ntah..terjumpe satu site ni..nonmuslim yg develop..
kepade sape2 yg suke beli buku kat amazon(aku pon kdg2 je la tp),bole la beli tru dis website.bole donate sambil beli...

http://www.ifamericansknew.org/about_us/donate.html

website ni pon ade info yang mcm rase nk bunuh kanak2 plak...huhuh

http://saifulislam.com/?p=73



aduhai la hati...



dulu.....aku gembira bila org cakap xlame lagi perang(dulu ni time skola rendah kot)..
gembira gila..bole mati dalam perang dengan org kafir..xyah nak amal banyak2 bole mati masuk syurga--budak2 punye pk.solat pon xcukup..ade hati..

sekarang?

kalau di buka tawaran...

sape nak g palestin berperang??

.......................................

nyatalah wahan(cinta dunia) sudah berjaya mempengaruhi sebahagian besar hati....



bole x mase di putar ke 6tahun lepas?ketika hati sesuci kapas..jiwa mengenal islam sekental kentalnye--walaupun solat xsecukup sekarang..tp imannye mungkin iman terbaik sepanjang 20tahun aku hidup.....


xtahu untuk keberapa kali aku berkata...

aku sangat ingin pulang...
kembali ke tanah di mana iman ku terbina..bukan di sini yang pastinya..
di sini iman ku bakal terkubur atau sebaliknya?
hanya ALLAH yang menentukan..
tugas aku,ialah untuk terus mencari jawapan..



-esok selase.9muharram.lusa rabu 10muharram
Ditanyakan kepada Rasulullah SAW. Tentang puasa Asyura, maka Rasulullah SAW. Menjawab : “(Puasa Asyura itu) menutup dosa tahun yang telah lalu”(HR.Muslim)

Dosa yang dikafaratkan ini adalah dosa kecil, kalau tidak ada dosa kecil, diringan dosa-dosa besar. Kalau dosa-dosa besar vtidak ada pula, maka ditinggikan derajatnya.
Para ulama menetapkan bahwa puasa Asyura itu, ada 3 martabat :
Pertama : berpuasa tiga hari, yaitu tanggal 9, 10, 11
Kedua : berpuasa tanggal 9 dan 10
Ketiga : berpuasa tanggal 10 saja

-copy paste ym.terima kasih kepade yang menyampaikan-