Tuesday, April 7, 2009

bila..aku sudah dewasa

hari ni tibe2 otak aku mcm tersedar satu bende yg aku xsedar selama ni..

aku dah besar n i live in reality.not fantasy.
ade cabaran,kesabaran,yang di perlukan..
apsl selama ni x sedar ntah?

sebab selama ni,aku ni bole d kategri kan budak baik..i think so hahahah
every little thing went smooth.mentally la...bukan persekitaran aku.bukan family dan kawan2.
maksud aku,perkara2 yang aku buat,aku nak jadi budak baik,budak surau,budakblaja overseas,budak yg xbawak masalah,dapat duit banyak2 ...everythinggggggg
it went smooth.aku xperlukan tekad yg kuat.cukup la aku ckp aku nk jd yg aku nk tu,then aku leh jd dengan senang hati.

without much effort.if i can say that..perhaps..

tanpa banyak pengorbanan...

tapi sekarang ni reality baru muncul.....

nak jadi baik memang senang.nak kekalkan nye itu susah.
nak berubah memang senang.
nk tetap dalam perubhan perlu pengorbanan,n usaha yg melebihi jangkauan
musuh bukan seekor dua.

the biggest enemy is myself.

xkesah la dalam usaha nk jd budak baik ke,budak lebih rajin ke...
bukan bole jd sebulan dua,then lupekan.

skola dlu mungkin.sbb exam hanya ade pada hujung sem n result based pade exam semata

skarang bukan masa termenung sayang.
every report,test kecik,homeworks,it does take an account dear
rajin bukan untuk sebulan due.perlu sentiasa

cmtu gak amal.
jd budak baik bile trase nak jdi,then ubah jd malas just solat fardhu je dah cukup.
huhu
that`s not enough to prepare yourself for the world everyday...
coz everyday is different...

n the end of everyday is not certain.on the bed or underground...

No comments: